Sources

Book – Articles

Author Title APA description Document/URL
Boekhorst, Alfred Informatievaardigheden Boekhorst, A. K., Kwast, I., & Koers, D.(2004). Informatievaardigheden. Utrecht: LEMMA. Informatievaardigheden.
Exner, Nina Research information literacy: Addressing original researchers’ needs Exner, N. (2014). Research information literacy: Addressing original researchers’ needs. Journal of Academic Librarianship, 40(5), 460. Information Literacy Adressing Original researchers Needs
Brand-Gruwel, Saskia en Walhout, Jaap Informatievaardigheden voor leraren Brand-Gruwel, S., & Walhout, J. (2010). Informatievaardigheden voor leraren. Heerlen: Open Universiteit, Ruud de Moor Centrum Informatievaardigheden voor leraren.
Brand-Gruwel, Saskia en Wopereis, Iwan Word informatievaardig: Digitale informatie selecteren, beoordelen en verwerken Brand-Gruwel, F. L. J. M., & Wopereis, I. G. J. H. (2014). Word informatievaardig: Digitale informatie selecteren, beoordelen en verwerken. Groningen: Noordhoff Uitgevers. Word informatievaardig: Digitale informatie selecteren, beoordelen en verwerken
Hsieh, M. L., Dawson, P. H., Hofmann, M. A., Titus, M. L., & Carlin, M. T. Four pedagogical approaches in helping students learn information literacy skills Hsieh, M. L., Dawson, P. H., Hofmann, M. A., Titus, M. L., & Carlin, M. T. (2014). Four pedagogical approaches in helping students learn information literacy skills. Journal of Academic Librarianship, 40(3/4), 234-246. doi:10.1016/j.acalib.2014.03.012 Four pedagogical approaches in helping students learn information literacy skills
Kaap, Albert van der

 

Naar een leerlijn informatievaardigheden Kaap, A. v. d., & Schmidt, V. (2007). Naar een leerlijn informatievaardigheden (pp. 42). Enschede: Stichting Leerplanontwikkeling (SLO). Naar een leerlijn informatievaardigheden
Wopereis, Iwan, Brand-Gruwel, Saskia, Vermetten, Y. The effect of embedded instruction on solving information problems Wopereis, I., Brand-Gruwel, S., & Vermetten, Y. (2008). The effect of embedded instruction on solving information problems. Computers in Human Behavior, 24(3), 738-752. doi:10.1016/j.chb.2007.01.024 The effect of embedded instruction on solving information problems

Websites

 

American Library Association – Information Literacy
Information Literacy Process Model
Toolbox Bibliotheek Universiteit Leiden
Hogeschool van Amsterdam – HVA Bibliotheek
Scriptorium Universiteit Tilburg
Bibliotheek Universiteit Gent
Werkgroep LOOWI
Open Universiteit topic informatievaardigheden
Leerlijn Informatievaardigheden UB Vrij Universiteit Amsterdam
Histoforum Informatievaardigheden
DFM – Digitale Fontys Mediatheek